Over ons

Al sinds de oprichting staat de Vrije Universiteit Amsterdam voor wetenschappelijk en waardengedreven onderwijs, onderzoek en valorisatie. Wij zijn vrije denkers met kennis van zaken en A Broader Mind. Zo werken we samen aan een betere wereld voor mens en planeet.

Wetenschap met een geweten

De VU is een bijzondere universiteit met faculteiten in de alfa-, bèta-, gamma- en medische wetenschappen. Ons onderwijs en onderzoek zijn nauw verbonden. Onze toppositie in onderzoek combineren we met een stevige maatschappelijke oriëntatie, wat leidt tot een goede internationale reputatie. Ons onderwijs en onderzoek zijn sterk multidisciplinair. Dit wordt versterkt door onze vestiging op één fysieke campus. We zijn een echte campus universiteit in het hart van Kenniskwartier Zuidas met zijn uitstekende (inter)nationale ligging en bereikbaarheid.

VU arbeidsvoorwaarden: uitgebreid en flexibel

De VU biedt een uitgebreid pakket van primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Maar daarnaast ook tal van andere arbeidsvoorwaarden die de VU aantrekkelijk maken als werkgever.

Denk aan een goede work-life balans of de mogelijkheid om hybride te werken. Maar ook ondersteuning voor medewerkers die vanuit het buitenland naar de VU komen.

VU arbeidsvoorwaarden: uitgebreid en flexibel

VU persoonlijk: ontwikkelen, erkennen en waarderen

Werken aan een betere wereld kan niet zonder je te ontwikkelen. Op academisch, professioneel en persoonlijk vlak. De VU vindt persoonlijke ontwikkeling daarom een belangrijk speerpunt.

VU identiteit: veilig, verantwoord en inclusief

De identiteit van de VU komt deels voort uit onze historie. Maar de huidige kernwaarden, de gedragscode en de manier van profilering maken de VU zoals we nu zijn.

VU identiteit: veilig, verantwoord en inclusief

VU Campus: groen, rookvrij en sportief

De VU is een van de weinige universiteiten in Nederland met een 'echte' campus. Alle faculteiten en diensten zitten op een locatie. In het hart van het zakelijke district van de Amsterdamse Zuidas, vlakbij Schiphol.

De campus is uitstekend bereikbaar, vlakbij station Amsterdam Zuid en met tram- en bushaltes voor de deur, waardoor je zowel met de (streek)bus, trein, tram als de Noord-Zuidlijn via het Centraal Station heel makkelijk naar de VU reist. De campus is ook met de fiets goed bereikbaar.

VU sollicitatie: proces, screening en participatie

Wil jij meer weten wat jou voor, tijdens of na het sollicitatieproces te wachten staat?

VU sollicitatie: proces, screening en participatie