School of Business
and Economics

Welkom bij de School of Business and Economics

Aan de School of Business and Economics (SBE) van de Vrije Universiteit Amsterdam verzorgen we hoogwaardig onderwijs en onderzoek in de bedrijfskunde en economie.
We richten ons op actuele vraagstukken met grote impact op maatschappelijk, economisch en ecologisch gebied. Of het nu gaat om robotisering of big data, arbeidsmarktparticipatie of flexibilisering van de arbeidsmarkt, filerijden of woningmarkt, leiderschap of verandermanagement.

Vragen over de School of Business and Economics? Stuur een mail naar ons secretariaat.

Wat we doen

Wij geloven in wetenschap met maatschappelijke betekenis. Onze studenten, wetenschappers en medewerkers verwerven en delen actuele kennis in bedrijfskunde en economie. Zo staan we sterker om in te spelen op de economische en maatschappelijke uitdagingen waar onze wereld voor staat.

Samenwerking, openheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid zijn de enige weg vooruit – voor de wetenschap, voor het bedrijfsleven én voor de maatschappij. Daarom leiden we onze studenten op tot actieve burgers die hun waarden en idealen helder voor ogen hebben. Tot professionals en onderzoekers die het verschil gaan maken in de wereld.

Wat we doen

Kom je werken bij School of Business and Economics

Kom je werken bij SBE? Dan werk je in een stimulerende, dynamische en internationale omgeving samen met collega’s die de samenleving tot weloverwogen keuzes willen brengen. De SBE telt zo’n 7.250 bachelor- en masterstudenten en 1.700 executive studenten, en er werken 600 medewerkers.

Kom je werken bij School of Business and Economics

Maatschappelijk betrokken

Werken bij de VU betekent samen werken aan een betere wereld. Daar lever jij een actieve bijdrage aan.

Een gezonde work-life balance

Dankzij onze aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden helpen we je in balans te blijven. Van verschillende verlofsoorten tot gratis sporten.

Vernieuwend wetenschappelijk onderzoek

De interdisciplinaire onderzoeksinstituten van de VU leveren een rijkdom aan fundamenteel en toegepast onderzoek. En onze hoogwaardige onderzoeksfaciliteiten maken dat mogelijk.

Duurzaamheid

De VU is de duurzaamste universiteit van Nederland. Wij stimuleren je om met de fiets of ov naar onze campus te komen. En in onze bedrijfsvoering maken we groene keuzes.

Maatschappelijk betrokken

Een gezonde work-life balance

Vernieuwend wetenschappelijk onderzoek

Duurzaamheid

Zit jouw droombaan er niet bij?