VU Campus: groen, rookvrij en sportief

Welkom op de VU Campus. Onze campus is een gastvrije en levendige ontmoetingsplek waar studenten, medewerkers en het bedrijfsleven samenkomen.

Gastvrij en goed bereikbaar

De campus ligt in het hart van de Zuidas en is uitstekend bereikbaar. De VU Campus beschikt over goede onderwijsvoorzieningen en onderzoeksfaciliteiten en is een unieke vestigingslocatie voor start-ups.

Gastvrij en goed bereikbaar

Groen

Het Campusplein wordt omgebouwd tot groene oase. In 2025 is de campus een van de grootste groene locaties op de Zuidas. Door het plein te vergroenen en goede waterbeheersystemen aan te leggen spelen we in op de binnenstedelijke opwarming (hete zomers) en creëren we een lokaal een aangenaam microklimaat. Met minder stenen en meer groen wordt het een aangename plek om te verblijven.

Het groen, in de vorm van diverse bomen, vaste planten en gras, is niet alleen goed voor de gezondheid, maar ook voor de biodiversiteit en zorgt voor waterberging bij een grote hoeveelheid neerslag. De verschillende groene daken op de campus spelen daar ook op in.

Rookvrij

Werken aan een betere wereld doe je in een gezonde werkomgeving. Daarom is de VU Campus volledig rookvrij. Zo dragen wij bij aan een Rookvrije Generatie!

Faciliteiten op de campus

De VU Campus heeft meer te bieden dan werk en studie. Met horeca, winkels, sport en cultuur is het een bruisende ontmoetingsplek.

Kinderdagverblijf KinderRijk Boechorststraat bevindt zich op de campus . Voor de lunchpauze, een borrel of diner na het werk kun je terecht bij Bar Boele en Grand Café Living. Liever een snelle snack en een koffie? Kom langs bij SPAR University of koffiebar Doppio.

Wil je je proefschrift of een ander boek publiceren, een boek kopen of studiemateriaal beschikbaar stellen? Dan ben je welkom bij onze Boekhandel VU en VU University Press.

Sport en cultuur

Maar de campus heeft meer te bieden. Naast een beachvolleybalveld of het basketbalveld bijvoorbeeld ook het VU Sportcentrum, waar je als medewerker gratis kunt sporten. Of VU Griffioen, het cultuurcentrum van de VU. Houd je meer van films? Dan is Rialto VU jouw plek.