Arbeidsvoorwaarden

Salaris, vakantie-uitkering en eindejaarsuitkering

De VU biedt een marktconform salaris, vastgelegd in de cao en gerelateerd aan de functie. De salarissen zijn opgedeeld in verschillende salarisschalen. Bij goed functioneren is er binnen de salarisschaal mogelijkheid tot groei. Naast het basissalaris krijg je bij de VU een vakantie-uitkering van 8% en een eindejaarsuitkering van 8,3%. Bij de vaststelling van het salaris hanteert de VU als maatschappelijke organisatie een beloningsbeleid waarop de Wet Normering Topinkomens (WNT) van toepassing is.

Vakantie

Bij een voltijdse 38-urige werkweek hoort een vakantietegoed van 232 uur per jaar. Als je ervoor kiest om 40 uur te werken, beschik je op jaarbasis over 96 extra vakantie-uren. Bij een deeltijdaanstelling wordt dit naar rato berekend.

Reiskosten-, thuiswerk- en internetvergoeding

In het kader van hybride werken maak je afspraken met je leidinggevende over het aantal dagen dat je op de VU je werk doet. De VU kent voor medewerkers zowel een reiskosten-, thuiswerk- als internetvergoeding.

De reiskostenvergoeding bedraagt €0,12 per kilometer voor medewerkers die hoofdzakelijk per openbaar vervoer, fiets of anderszins, maar niet met gemotoriseerd vervoer naar de VU komen. Naast de €0,12 per kilometer is er een mogelijkheid tot fiscale uitruil, waardoor de vergoeding kan oplopen tot maximaal €0,24 per kilometer. De VU streeft naar een zo groen mogelijke reiskostenregeling.

Over het aantal dagen dat je op de VU je werk doet maak je aanspraak op een reiskostenvergoeding. Voor de overige dagen geldt er een thuiswerkvergoeding van €2 per dag. In de cao is ook afgesproken dat medewerkers een tegemoetkoming in de internetkosten van €25 per maand ontvangen, ongeacht de werktijdfactor.

Keuzemodel

Met het Keuzemodel Arbeidsvoorwaarden kun je ieder jaar je arbeidsvoorwaardenpakket binnen zekere grenzen naar keuze samenstellen. Door het inzetten van de bronnen salaris, vakantie-uitkering, eindejaarsuitkering en vakantie-uren kun je kiezen voor een aantal doelen. Denk hierbij aan de aanschaf van een fiets (fietsregeling), de aankoop van extra vakantie-uren, vergoeding van studiekosten of extra inkomen.

Collectieve verzekeringen

De VU biedt medewerkers verschillende collectieve verzekeringen aan voor bijvoorbeeld auto, reizen, inboedel, aansprakelijkheid, rechtsbijstand, zorg, arbeidsongeschiktheid en Anw-nabestaandelijfrente.

Pensioen

Bij de VU is je pensioen bij Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP) ondergebracht. ABP is het grootste pensioenfonds van Nederland dat zorg draagt voor het pensioen voor de volledige overheid en onderwijs.

Flexibele werkduur

Je spreekt met jouw leidinggevende een maandrooster af. Het uitgangspunt is 38 uur per week (bij voltijds dienstverband). Via de regeling Flexibele werkduur kun je twee uur per week meer (plusvariant) of minder (minvariant) werken dan 38 uur. Je salaris blijft gebaseerd op 38 uur. De teveel of te weinig gewerkte uren worden verrekend op je vakantiekaart.

VU Fit at Work

Je kunt als medewerker gratis gebruik maken van het sportprogramma VU Fit at Work bij Sportcentrum VU, op de campus en in Amstelveen. Op beide locaties worden veel verschillende trainingen en lessen aangeboden, waaronder yoga, broga, kickboksen, badminton, basketbal en spinning. Daarnaast zijn er volop mogelijkheden voor onbeperkt fitnessen (met of zonder persoonlijke begeleiding).

Kunst en cultuur op de VU

Op de VU Campus is er altijd wat te doen: naar de film, een theatervoorstelling, tentoonstellingen en andere evenementen.

VU Griffioen heeft een divers theaterprogramma en biedt veel verschillende creatieve cursussen aan. In het theater vind je alles van cabaret tot toneel, muziek en dans, van grote namen tot nieuwe talenten. De cursussen beslaan alles van dans tot muziek, mindfulness, toneel, schrijven, schilderen en nog heel veel meer. VU-medewerkers krijgen altijd korting op zowel de voorstellingen als de cursussen.

Rialto VU is een filmtheater met vier state-of-the-art filmzalen in het Nieuwe Universiteitsgebouw.

Relocation support

Om internationaal academisch talent te ondersteunen bij hun stap om bij de VU te gaan werken, bieden we relocation support aan. Wij vinden het belangrijk om nieuw internationaal talent goed te verwelkomen en ervoor te zorgen dat de verhuizing naar Nederland goed verloopt. Daarbij bieden we ondersteuning bij het regelen van een verblijfs- en werkvergunning, huisvesting, persoonlijk financieel plan, gezondheid en medische zorg, partnerondersteuning, kinderopvang en school. Voor vragen over relocation support, neem gerust contact op via [email protected].